Faq

Pomoc » Faq

  1. Pytania ogólne
  2. Pytania techniczne
  3. Pytania dotyczące opłat
  4. Pytania dotyczące usług
  5. Pytania dotyczące problemów z działaniem Internetu
  6. Pytania dotyczące problemów z usługami e-mail, WWW itp...
  7. Pytania dotyczące bezpieczeństwa w Internecie


Pytania ogólne


Jak złożyć zamówienie na instalację Internetu w moim mieszkaniu ?

Zamówienie można złożyć na drukach dostępnych w Biurze Obsługi Abonenta lub wypełniając formularz znajdujący się na naszej stronie.



Kiedy czynne jest Biuro Obsługi Abonenta w Gorzowie Wlkp. ?

Biuro Obsługi Abonenta czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. 08.30 - 16.00

Ile czasu trwa podłączenie Internetu od momentu złożenia zamówienia? Jeżeli w budynku jest już nasza sieć kablowa to podłączenie trwa do tygodnia. Jak wygląda instalacja w mieszkaniu Abonenta ?

Wykonanie przyłącza internetowego polega za zainstalowaniu dodatkowego okablowania tzw. skrętka UTP 5+ zakończona gniazdem RJ 45

Co obejmuje podstawowa opłata abonamentowa ?

Podstawowa opłata abonamentowa obejmuje:

  • łącze o przepustowości od 5 Mb/s do 60 Mb/s oraz możliwość korzystania z Internetu przy pomocy jednego komputera
  • konto pocztowe o nazwie uzytkownik@jim-satnet.pl Co jest niezbędne do instalacji Internetu na moim komputerze ?

    Do poprawnego wykonania konfiguracji przyłącza niezbędne są:
    • komputer z już zainstalowaną kartą sieciową wraz z obsługą protokołu TCP/IP
    • nośnik z instalacyjną wersją używanego przez Państwa systemu operacyjnego,
    • nośnik ze sterownikami do zainstalowanej u Państwa karty sieciowej.


    Pytania techniczne


    Jakie informacje muszę mieć w celu kontaktów z pomocą techniczną ?

    Dla autoryzacji wszystkich operacji wykonywanych w związku z oferowanymi przez nas usługami internetowymi oprócz Państwa danych osobowych potrzebny będzie numer routera HFC MAC ID umieszczony na naklejce z kodem paskowym na routerze. W jakich godzinach mogę dzwonić i uzyskać pomoc ?

    Administrator sieci pomoże Państwu w rozwiązaniu problemów z funkcjonowaniem Internetu od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 do 20:00 pod numerem telefonu 0603 175 248 Abonenta czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. 08.30 - 16.00

    Jaką prędkość transmisji można uzyskać w sieci LAN waszej Firmy ?

    Sieć Lan zbudowana na "gęstym" szkielecie światłowodowym wyposażona w odpowiednie serwery i końcowe switch zarządzalne umożliwia transmisję dwukierunkową symetryczną do 100 Mbps dla jednego Abonenta. Oczywiście ze względów wyłącznie finansowych na dzień dzisiejszy oferujemy prędkości do 60 Mbps.

    w jaki sposób mogę przyłączyć komputer do internetu oferowanego przez Waszą firmę ?

    Dla poprawnej współpracy z modemem kablowym wymagana jest karta standardu Ethernet o szybkości 10 Mbps (megabitów na sekundę) lub 10/100 Mbps (megabitów na sekundę) wyposażoną w złącze 10Base-T (RJ45) zwane potocznie skrętką. Ze względu na popularność takich kart można je zakupić praktycznie w każdym sklepie oferującym podzespoły komputerowe. Zalecamy zakup kart sieciowych renomowanych firm takich jak 3COM i Intel. Karta wymaga montażu wewnątrz komputera i dlatego wskazane jest, aby instalację wykonał wykwalifikowany serwis. Nasi instalatorzy nie wykonują operacji montażu karty sieciowej w komputerze.

    Jakie oprogramowanie jest niezbędne by korzystać z Internetu?

    Korzystanie z Internetu jest uzależnione od usług jakie zamierzacie Państwo użytkować. Aby przeglądać strony WWW, należy mieć zainstalowaną przeglądarkę internetową. Np. przeglądarka Microsoft Internet Explorer jest dołączana razem z systemem Windows 95/98/ME/NT/XP. Do odbioru poczty e-mail można skorzystać z programu pocztowego Microsoft Outlook Express, który podobnie jak przeglądarka znajduje się w systemach Windows 95/98/ME/NT/XP.

    Czy po wykupieniu abonamentu na drugi komputer będę miał tę samą prędkość przesyłu danych na każdym z komputerów ?

    Oferowana przez JIM-SATnet szybkość jest ustawiana na przyłączu zakończonym gniazdem RJ45 aby skorzystać z możliwości obsługi 2 komputerów w tym samym lokalu mieszkalnym wystarczy zamontować Router przewodowy lub bezprzewodowy z zabezpieczeniem i skontaktować sie z serwisem, celem aktywacji. Nie trzeba kupować abonamentu na drugi komputer.

    Uszkodził mi się system operacyjny / komputer. Co mam zrobić ?

    Proponujemy udać się do sklepu, w którym został zakupiony komputer. Firma JIM-SAT nie prowadzi serwisu komputerowego. Instalowałem system operacyjny MS Windows 2000 / XP i zaraz po jego konfiguracji komputer samoczynnie się restartuje. Prawdopodobnie system został zarażony wirusem. Należy zainstalować poprawkę dla systemu oraz uruchomić program usuwający wirusa. Więcej informacji można otrzymać tutaj.

    Pytania dotyczące opłat


    Czy można podłączyć Internet bez pakietu telewizyjnego ?

    Aby podłączyć Internet nie jest konieczne posiadanie usługi Telewizji Kablowej. Czy można zrezygnować z konta pocztowego lub strony WWW w zamian za obniżenie opłat abonamentowych ?

    Nie jest możliwa rezygnacja z tych usług w zamian za obniżenie opłat. Ponadto na założone konto przesyłamy wszystkie informacje techniczne, związane z działaniem naszej sieci i konfiguracją jej usług.

    Przeprowadzam się do miejsca, w którym również jest sieć JIM-SATnet. Ile zapłacę za przyłączenie Internetu w nowym miejscu ?

    Przy powtórnej instalacji, Abonent nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów

    Gdzie mogę opłacić abonament ?

    Abonament za korzystanie z Internetu oraz TV Kablowej opłacić można w każdej placówce bankowej lub Poczty Polskiej. Biuro Obsługi Abonenta nie przyjmuje opłat abonamentowych.



    Pytania dotyczące usług


    Czy mogę uzyskać publiczny adres IP ?

    Oczywiście. W chwili obecnej każdy komputer podłączony do naszej sieci posiada publiczny adres IP. Jednakże wraz ze wzrostem liczby użytkowników naszej sieci komputerom mogą być przydzielone adresy prywatne, niewidoczne spoza sieci. Procedura taka podyktowana jest restrykcyjną polityką operatorów w zakresie przydziału adresów IP.

    W jaki sposób mogę zmienić pakiet i zwiększyć prędkość transmisji lub podłączyć do mojego modemu większąliczbę komputerów ?

    Należy w tym celu podpisać z przedstawicielem handlowym lub w BOA aneks do umowy. Aneks ten powinien być zawarty w miesiącu poprzedzającym miesiąc, od którego ma nastąpić zmiana. Za wszelkie zmiany pakietu usług multimedialnych nie są pobierane żadne dodatkowe opłaty, za wyjątkiem różnicy w opłatach abonamentowych.

    Jaką nazwę mają serwery poczty przychodzącej i wychodzącej (POP3/SMTP) ?

    Serwery poczty przychodzącej i wychodzącej są takie same :
    mail.jim-satnet.pl

    Chiałbym zmienić / dodać aliasy pocztowe.

    Aby zmienić lub dodać aliasy pocztowe należy skontaktować sie z administratorem.

    Chcę by moje konto pocztowe i WWW mialo nazwę "kowalski", natomiast administrator powiadomił mnie, że takie konto już istnieje. Co mam zrobić ?

    W takim przypadku należy podać inną nazwę konta, np. kowalski1. CTK JIM-SAT nie uczestniczy w sporach dotyczących rezerwacji nazw w naszym systemie. Czy JIM-SAT stworzy dla mnie stronę WWW ?

    Stronę należy stworzyć we własnym zakresie, JIM-SATnet jedynie udostępnia miejsce na Państwa witrynę

    Pytania dotyczące problemów z działaniem Internetu


    Co zrobić jeśli w wyniku przepięcia w sieci elektrycznej jakie miało miejsce w mieszkaniu modem przestał działać ?

    Firma JIM-SAT w ramach abonamentu wymieni modem na sprawny. Z uszkodzonym modemem należy udać się do Biura Obsługi Abonenta.

    Po zmianie komputera / karty sieciowej nie mam dostępu do sieci.

    W sieci JIM-SATnet adres IP jest przypisany do konkretnego adresu karty sieciowej (MAC), dlatego należy skontaktować się z Administratorem w celu przypisania adresu IP do zakupionej przez Państwa karty sieciowej. Po aktywacji karty należy dokonać konfiguracji protokołu TCP/IP w komputerze.

    Na modemie nie świeci się pomarańczowa dioda ACTIVITY.

    Jeżeli na modemie lub karcie sieciowej nie świeci się dioda link, oznacza to, że brak jest połączenia pomiędzy kartą sieciową a modemem. Należy sprawdzić czy kabel Ethernet pomiędzy tymi dwoma urządzeniami nie jest uszkodzony, czy wtyczki przy modemie i karcie sieciowej są poprawnie i do końca włożone. Jeżeli powyższe czynności nie przyniosły skutku, prawdopodobnie uszkodzeniu uległa Państwa karta sieciowa.

    Po instalacji systemu operacyjnego i poprawnym skonfigurowaniu protokołu TCP/IP w dalszym ciągu nie działa mi Internet.

    Po instalacji i konfiguracji systemu operacyjnego konieczny jest restart modemu poprzez wyłączenie go z prądu, a następnie restart komputera.
    Operacje te należy wykonać w następującej kolejności:
    • wyłączyć modem kablowy poprzez odłączenie przewodu zasilającego,
    • wyłączyć komputer,
    • włączyć modem kablowy i zaczekać aż zapalą się wszystkie zielone diody,
    • włączyć komputer.


    Po instalacji oprogramowania chroniącego przed włamaniami (firewall) przestał działać Internet.

    Najprawdopodobniej aplikacja jest źle skonfigurowana, radzimy dokładne zapoznanie się z dokumentacją programu. Przypuszczalnie firewall domyślnie blokuje połączenia, które są wymagane do prawidłowego działania sieci.

    Bardzo często muszę wyłączać modem z sieci aby sygnał internetowy powrócił. Co jest tego przyczyną ?

    Ze względu na to, że przyczyn tego typu problemu jest wiele prosimy o kontakt z Administratorem Sieci JIM-SATnet.

    Na modemie nie świecą się wszystkie zielone diody. Zgłosiłem usterkę, jak długo będę czekać na jej usunięcie ?

    Czas oczekiwania na usunięcie usterki jest uzależniony od ilości zgłoszeń, które technicy mają do wykonania oraz od typu usterki. Większość usterek jest usuwana w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia problemu. Przypominamy, że tylko w nielicznych przypadkach technik musi złożyć Państwu wizytę osobiście, a jeżeli zaistnieje taka potrzeba, wcześniej skontaktuje się telefonicznie

    Pytania dotyczące problemów z usługami e-mail, WWW itp...


    Pobieram pliki z różnych serwerów i nie mogę uzyskać maksymalnej prędkości transferu określonego w zawartej umowie. Dlaczego ?

    Maksymalną prędkość zgodnie z wykupionym abonamentem jesteśmy Państwu w stanie zagwarantować wewnątrz sieci JIM-SATnet. Szybkości połączeń z serwerami poza wewnętrzną siecią są niezależne od JIM-SAT i uzależnione od obciążenia łącz internetowych u innych operatorów.

    Zainstalowałem serwer FTP ale nikt nie może się na niego zalogować.

    Aby osoby spoza sieci JIM-SATnet mogły zalogować się na serwer FTP niezbędne jest posiadanie publicznego adresu IP. Wniosek o przydzielenie publicznego adresu IP można otrzymać w Biurze Obsługi Abonenta.

    Zapomniałem hasła do mojej skrzynki pocztowej.

    Hasło do swojej skrzynki pocztowej znają wyłącznie Państwo. W takim przypadku konieczny jest kontakt z Administratorem Sieci JIM-SATnet, oraz podanie następujących danych:

    • HFC MAC ID modemu,
    • Imię oraz nazwisko osoby, która podpisywała umowę,
    • Dokładny adres lokalizacji, w której zainstalowany jest Internet.


    Nie mogę odebrać poczty e-mail z serwera JIM-SATnet.

    Należy sprawdzić czy program pocztowy, którego Państwo używacie jest odpowiednio skonfigurowany oraz czy nazwa użytkownika i hasło są poprawnie wpisane.

    Dlaczego czasem nie docierają do mnie wysłane przez innych listy?

    Przyczyn tego typu problemu może być wiele, dlatego proponujemy, aby osoby mające trudności z wysyłaniem wiadomości na nasz serwer pocztowy skontaktowali się z nami lub powiadomili operatora, u którego zainstalowali skrzynkę pocztową.

    Na moją skrzynkę pocztową w JIM-SATnet dostaję spam.

    Spam, czyli otrzymywanie niechcianej poczty jest w Polsce wykroczeniem. Jeżeli osoba która wysyła spam, należy do sieci JIM-SATnet, prosimy o kontakt z Administratorem Sieci JIM-SATnet. Jeżeli spam jest wysyłany spoza naszej sieci, proponujemy zapoznać się z instrukcją umieszczona na stronie www.spamcop.net.

    Zainstalowałem komunikator. Dlaczego nie widzę/słyszę mojego rozmówcy?

    W przypadku rozmów głosowych/video konieczne jest posiadanie przez OBIE strony publicznego adresu IP. Specyfikacja działania programów tego typu uniemożliwia połączenia przy bieżącej konfiguracji sieci (są Państwo chronieni przed połączeniami z zewnątrz poprzez zaporę tzw. firewall).

    Nie działa mi komunikator, np. gg. ale mogę przeglądać strony WWW.

    Jeżeli poza innymi usługami Internetowymi nie działa tylko komunikator, najczęstszą przyczyną jest awaria operatora danego komunikatora.

    Nie mogę wysyłać wiadomości na grupy dyskusyjne.

    Należy sprawdzić czy serwer, z którego Państwo korzystacie posiada możliwość wysyłania wiadomości. Serwery grup dyskusyjnych mające taką możliwość to:
    news.atman.pl
    news.icm.edu.pl

    Pytania dotyczące bezpieczeństwa w Internecie


    Jak mogę zabezpieczyć się przed atakiem lub włamaniem z sieci?

    Najlepszym sposobem zabezpieczenia się przed tego typu atakiem jest zainstalowanie i poprawne skonfigurowanie programu typu firewall np. ZoneAlarm, który możecie państwo pobrać z naszej strony w dziale BEZPIECZEŃSTWO lub z domowej strony producenta www.zonelabs.com (darmowy dla zastosowań indywidualnych, niekomercyjnych).

    Nie mam zainstalowanego programu antywirusowego, jak mogę sprawdzić czy mam wirusa w komputerze ?

    W Internecie można znaleźć wiele stron oferujących darmowe sprawdzenie dysku przez stronę WWW. Oto niektóre z nich:
    www.mks.com.pl
    www.trendmicro.com
    www.ravantivirus.com

    Czy istnieją darmowe programy antywirusowe ?

    Tak, istnieją programy antywirusowe, które posiadają darmowe edycje przeznaczone dla użytkowników indywidualnych i niekomercyjnych. Znaleźć je można m.in. na stronach:
    www.grisoft.com
    www.avast.com
    www.free-av.com
    Zalecamy zainstalowanie jednego z nich i przeprowadzanie okresowych kontroli Państwa dysku twardego w komputerze. Należy również pamiętać o uaktualnianiu sygnatur dla wybranego programu antywirusowego.